klicka på bilden för att förstora

Sculpt & Glow Highlighter Powder - Golden Sand

149 kr

Models Owns highlighter Sculpt and Glow är en av våra mest efterfrågade produkter. En riktig KABAAAAM- produkt om man får tro den skickliga frisören och bloggaren Elin Johansson på Metro Mode. Elin använder just det ordet i en post från Oktober 2016 när hon skriver om Models Owns highlighter och visst är effekten maffig? Det mjuka pudret glider med lätthet på din hy och ger en vacker glöd samtidigt som skimret hjälper dig att framhäva dina ansiktsdrag. Ett bra knep är att applicera alla highlighters i dagsljus, då de fångas upp på ett helt annat sätt då än vid inomhusbelysning. Det ger dig en bättre känsla för placering och mängd! Glow on happy shining people!

Mica, Dimethicone, Nylon 12, Magnesium Aluminum Silicate, Methylparaben, Propylparaben, [+/- CI 77491, CI 77891].

Applicera med pensel, slå av överflödigt pigment. Kläm ihop borsten om du vill ha en mer exakt fördelning eller håll med lätt hand i skaftet om du vill ha ökad spridning. Ett bra knep är att applicera alla highlighters i dagsljus, då de fångas upp på ett helt annat sätt då än vid inomhusbelysning. Det ger dig en bättre känsla för placering och mängd! För mycket highlighter kan ge känslan av att hyn är blank snarare än fräscht skimrande, så testa dig fram med mängden. Glow on happy shining people!

Vi pratade veganism med Ida Kyllerman



Ida Kyllerman, även känd som Spindel Sven på sociala medier, håller den veganska livsstilen varmt om hjärtat. Ida förklarade att ända sedan barnsben har hon älskat djur och sympatiserar oftast mer med dem än med människor. När hon var liten brukade hon rädda djur för hon kunde bli så förskräckligt ledsen och upprörd om någon var elak mot ett djur.


- En gång när jag var liten kastade jag en sten i pannan på en pojke, det var väl inte så bra, men han höll på att skada en musunge, så i min femåriga hjärna kändes det rimligt att han skulle avvärjas med en sten. Jag sprang sedan skrikandes hem till pappa och berättade allt som hade hänt. Jag fick inte mycket mer skäll än att jag kanske inte skulle kasta sten på folk. Med handen på hjärtat undrar jag om jag inte skulle kunnat reagera lite likadant idag, fast lite mer laglydigt, berättade Ida.


Ida blev vegetarian runt 2013 när hon lade ihop ett plus ett – hon insåg att det var ytterst konstigt att älska djur men samtidigt konsumera dödade djur. Hon försökte bli vegan på studs, men eftersom hon kunde för lite om mat, i synnerhet vegansk mat, blev det svårt. Så hon gav sig själv några år att anpassa sig och 2015 tog hon steget till en helt vegansk kosthållning.


- Jag är vegan för djurens skull, mitt hjärta blöder för dem, poängterade Ida.


Nu arbetar Ida hela tiden för att konsumera så veganskt som möjligt, även om det inte alltid blir 100% rätt. Eftersom Ida är en s.k. influencer i skönhetsindustrin får hon en hel del pressutskick från olika företag. Ida förklarade att vissa produkter hon får inte är veganska, men hon har märkt att det oftast är ingredienserna bivax och honung som är animaliska. Då kan hon välja att ändå lyfta fram en produkt eftersom det finns lite olika tankar om just dessa ingredienser och hon tycker att läsaren får bestämma själv huruvida detta är ett problem för dem eller ej.


Hon fortsatte att berätta att hon, genom sina sociala medier, försöker på ett schysst, kul och samtidigt seriöst sätt utbilda sin publik i ämnet och hålla frågan aktuell. Hon är i ständig kontakt med människor som pratar om ämnet och vad hon tycker är riktigt kul är att barn runt 11-12 år är medvetna om att man kan göra djurvänliga val. 


- Jag tror att bara genom att på ett sakligt och självklart sätt förmedla information så blir det sakta en förändring, menade Ida.


Dessutom ifrågasätter hon företag angående deras produkter, t.ex. hur de kontrollerar deras ingredienser eller hur deras policys är för djurtestning.


- Detta är sådant som jag tror får företag att förstå att vi konsumenter VILL ha produkter som är snälla, förklarade Ida.


De svar hon får förmedlar hon sedan vidare i sina olika kanaler och när hon är ute och jobbar. Dessutom har Ida uppmärksammat att allt fler skönhetsintresserade tycker att det ska vara en självklarhet att produkter är Cruelty-Free och veganska. Adderar man det med den yngre generationens medvetenhet så tror Ida att det kommer bli mer och mer viktigt att ha en bra värdegrund för nya företag som försöker etablera sig eller små företag som vill överleva i det långa loppet. Ida menar att många vill ha produkter som är snälla mot djur och miljö och att det känns omodernt och sunkigt att inte bry sig om produktinnehåll och framställning. Med tanke på att konsumenter bara blir mer och mer medvetna så kommer det att bli svårare att "fula" sig, tror Ida. Även de som inte äter veganskt vill ju nu ha veganska produkter! 


- I övrigt tycker jag att vegantrenden är en av de bästa trenderna som någonsin tagit fart. Om den fortsätter och veganism blir mer mainstream, så tror jag att den kommer att fortsätta att utvecklas. Veganism är inte längre någon superpunkig rörelse utan har letat sig in i många familjer och åldrar. Nu är detta lite önsketänkande, men jag hoppas att vi om 20 år tittar tillbaka och tycker att det var skiiiitkonstigt att folk konsumerade djur förr, avslutade Ida. 



Produkter relaterade till detta inlägg