Vanliga Frågor

Är ni auktoriserad återförsäljare för de märken ni säljer?

ColorsVibe e-handel är en auktoriserad återförsäljare av samtliga varumärken som ingår i vårt sortiment. Det innebär att vårt utbud kommer direkt från leverantören själv genom giltiga avtal parterna emellan och att ColorsVibe handlar genom en godkänd distributör för regionen. Det innebär också att ColorsVibe kan garantera att varorna är äkta och att de innehar den kvalitet som tillverkaren står för.

Är era produkter Cruelty Free?

Ja, alla märken och produkter som säljs på ColorsVibe är Cruelty Free, med nolltolerans för djurtester.

Jag vill följa er på sociala medier, var finns ni?

Vi finns på:
Instagram: @Colorsvibenordics
Facebook:
Colorsvibenordics

Skickar ni internationellt?

För tillfället levererar vi endast till de nordiska länderna som Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Jag har svårt att bestämma vilka produkter som passar just mig, finns det hjälp att få?

Om du önskar rådgivning inför ditt köp så är du mer än välkommen att höra av er till våra skönhetsexperter på [email protected]

Jag har inte fått ett bekräftelse på min order, vad har hänt?

När din order har blivit accepterad så kommer dels ett e-mail att skickas ut och även ett fysiskt varubrev. Om du inte fått en digital bekräftelse inom 30 minuter så är rekommendationen att först titta i din skräppost samt dubbelkolla att du angett rätt e-postadress. Skulle du fortfarande sakna din bekräftelse så önskar vi att du hör av dig till oss på [email protected]

Hur mycket kostar frakten?

Fri frakt erbjuds för beställningar över 200 SEK.

Leveransavgift för ordrar under 200 SEK

    49 kronor för Sverige


När kommer jag få min order?

Normal behandling av ordrar tar mellan 1-2 arbetsdagar och leveranstiden kan variera mellan 1-5 arbetsdagar beroende på distansen mellan lager och mottagare.

Ordrar som kommer in på en fredag, lördag eller söndag kommer att behandlas nästkommande måndag. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid. Observera även att kundtjänst och logistikpartner endast har öppet under vardagar, för mer info, se Kontakta oss”.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?

Ditt paket kommer skickas till ditt närmaste postombud. Paketet kommer att förbli där 7-14 dagar efter ankomsten beroende på område. I fall paketet är obetalt, kommer det att skickas tillbaka till vårt lager och du kommer att faktureras ytterligare 275 kr/275 NOK/275DKK och 30 € för FI för porto och administration. I fall har du redan har betalat för ett icke uttaget paket så kommer det att hanteras enligt vår policy för retur och byte.


Hur kan jag avbeställa min order?

Kontakta oss på [email protected] så snart som möjligt. Skriv “Avbeställning” som rubrik och tillägg ditt order-id i den vanliga texten. Om din order redan har blivit behandlad av vårt lager så kan tyvärr inte en avbeställning genomföras.

Om du vill ändra eller häva köpet efter det så kan du behöva skicka tillbaka paketet enligt de anvisningar som återfinns under Byten & Retur.

 

Kan jag ändra min betalningsmetod?

På grund av säkerhetsskäl kan vi inte ändra vald betalningsmetod när din beställning är genomförd. Kontakta gärna vår support om du har frågor, [email protected].

 

Jag har frågor om min faktura eller betalningsplan, vem kan jag kontakta om dessa frågor?

Klarna AB tar hand om alla fakturor och betalningsplaner. För frågor, kontakta gärna via [email protected] eller telefon, 08-120 120 10.


Jag har en rabattkod, hur använder jag den?

Genom att fylla i fältet “rabatt” i din korg så räknas tillhörande rabatt av direkt. Kom ihåg att vara noga med hur du fyller i fältet då endast helt korrekta värden accepteras.


Vad gör jag om jag fått en trasig produkt eller att något saknas från min order?

Kontakta gärna vår kundservice på [email protected] så fort du märker att något inte är tillfredsställande. Märk gärna rubriken med “trasig” eller “saknas” och tillägg ditt order-id i den vanliga texten. Om någon produkt är trasig, bifoga gärna en bild.


Hur ser er returpolicy ut?

Vi erbjuder en generell retur-/bytesrätt inom 14 dagar. För ytterligare information, se Köpvillkör.


Hur vet jag när en produkt blir tillgänglig igen?

Vissa produkter som är populära kan tyvärr bli utsålda. I regel skrivs inga datum ut för nytt lagersaldo så hålla gärna utkik efter mer information på vår hemsida eller via sociala medier. Du kan också välja funktionen ”kontakta mig när varan är åter i lager”. 


COLORSVIBE | Cylindervägen 12  | SE-131 28 Nacka Strand | Sweden | ORG.NR: 556476-6466